
Selv om koronakrisen har betydd nedtur for mange, og stengte dører for noen, så er det også mange som har brukt krisen til å starte nye virksomheter opp. Hvis din gründer drøm er i ferd med å bli til virkelighet midt under koronakrisen, så kan du få gode råd til å komme godt fra start, ved å lese videre her.
Derfor skal du velge et norsk webhotell
For å lykkes med en ny virksomhet midt under en koronakrise, så er det helt nødvendig at du får stablet en velfungerende hjemmeside på benene, og selvfølgelig en nettbutikk som tiltrekker kunder. For at hjemmesiden og nettbutikken skal bli realitet, så skal du leie plass på et webhotell. Et webhotell er en plass på en server, hvor hjemmesiden og nettbutikken din kan ligge, med alle tilhørende filer, og være forbundet til nettet hele døgnet. Grunnen til at det kalles et webhotell, er at du leier deg inn på hotellet, og betaler for plassen som hjemmesiden og filene opptar.
En av fordelen med å velge et norsk webhotell, er at serveren ligger i Norge, og at det dermed blir optimale forhold i forbindelsen. Og det å ha en velfungerende forbindelse, er helt avgjørende hvis gjester på hjemmesiden din, skal konverteres til å bli betalende kunder. Ofte så kommer webhotellet, med tjenester så som vedlikehold av server, og en sikker forbindelse. Det er ikke et krav at du skal være på et webhotell, men for de fleste, så sparer de både tid og penger, på å leie seg inn på et webhotell.
Hjemmesiden er ansiktet utad
Når du har styr på hvilket webhotell som du skal bruke, så gjelder det om å bruke tid på å perfeksjonere hjemmeside og nettbutikk. Hjemmesiden blir bedriftens ansikt utad, og dette er enda viktigere enn noensinne, under en global pandemi. Koronakrisen har nemlig betydd at vi handler enda mer på nettet enn før, og det er derfor avgjørende at hjemmesiden din er så god, at den skiller seg ut fra mengden. Online kunder er, om mulig, enda vanskeligere å få innenfor i butikken, enn de som beveger seg rundt på et kjøpesenter.
Du skal selvfølgelig sørge for at hjemmesiden din er satt opp med et flott design, og med grafiske løsninger, som vekker nysgjerrighet. Den skal også helst være lett å manøvrere rundt på, sånn at man får oversikt over produkter og varer i butikken. Det skal være bilder som viser produktene dine frem på en god måte, og som gjør at man får lyst til å hive VISA kortet opp av lommen.
Nettsiden skal selvfølgelig ikke kun være en øyefanger, innholdet på siden er også viktig. Bruk derfor god tid på å skrive skarpe og fengende tekster, som er appetittlige både for mennesker og maskiner. Maskiner, fordi du selvfølgelig gjerne vil at det er hjemmesiden din som popper opp, når en potensiell ny kunde bruker Google til å søke etter produkter som du har på hyllene. Med gode tekster, og korrekt bruk av nøkkelord, så øker du muligheten for å bli funnet av søkemaskinene.
ShareMAR
About the Author: