Hjemmesiden er bedriftens ansikt utad

Posted by:

En hjemmeside bidrar til at bedriften effektivt blir synlig på nett. Derfor er hjemmesiden bedriftens ansikt utad. Nettsiden skal representere bedriftens produkter og tjenester. Den bør derfor utformes med tanke på å nå målgruppen, som bedriften allerede har fastsatt. Det bør også fokuseres på nettsidens innhold og design.

Potensielle kunder og samarbeidspartnere bør kunne finne informasjon om bedriften på nett. En hjemmeside er derfor uvurderlig for bedriften. Dette kan være en kostnadsfri markedsføring som kan gi mange salg på sikt. Du bør derfor bruke tid på å gjøre nettsiden synlig i søkemotorene. Bruk av relevant innhold og annonser vil bidra til at dette er mulig.

Casinobransjen har i de senere år klart å bli mer synlig i søkemotorene. Dette grunnet en strategisk bruk av digital markedsføring. Dette omfatter blant annet casino bonus og andre kampanjer. En digital markedsføring bør derfor brukes strategisk for å få tilfredsstillende resultater. Dette gjøres ved å vektlegge innhold, kampanjer og annen digital markedsføring.

De fleste forbrukere velger å søke etter tjenester og produkter på nett. Derfor er det viktig at bedriftens nettside er oversiktlig og brukervennlig. Hjemmesidens farger og design bør gå igjen i alle andre markedsføringsprodukter, som bedriften benytter seg av.

Valg av navn og domene

Dersom bedriften allerede har en logo og en markedsføringsstrategi, bør dette brukes videre når hjemmesiden skal designes. Du bør videreføre farger, logo og merkevaredesign til bedriftens hjemmeside. Har du nettopp registrert deg som næringsdrivende, bør du bruke tid på å planlegge strategier og merkevare.

Mange gründere velger å bruke noen kroner på bedriften i oppstartsfasen. Hos mrFinans.com finner du inspirasjon til hvilke finansieringsløsninger som er tilgjengelig i dag. Du velger selv hvordan du skal gå frem for å skape en merkevare og bedriftsstrategi som fungerer. Skal du lykkes i å få bedriftssiden din synlig på nett, bør du blant annet investere i et domene.

Domenet bør representere bedriftens navn. Du bør derfor forsøke å videreføre bedriftsnavnet til et .no eller .com. domene. Om bedriftsnavnet ikke er ledig bør du finne et domenenavn som representerer navnet på bedriften. Du kan også beskytte domenet ditt, ved å registrere det som et beskyttet varemerke.

De fleste bedrifter velger å benytte firmanavnet som domenenavn. Derimot kan du også bruke varianter av navnet, om du ikke finner et ledig domene. Det er også mulig å bruke varemerker, produkter og tjenester som domenenavn. Det viktigste er at bedriften er synlig, og kan markedsføre sine tjenester på nett.

Velg riktig publiseringsverktøy

Før du velger publiseringsverktøy bør du definere formålet med siden. De fleste bedrifter ønsker å informere om sine produkter og tjenester. I dette tilfellet bør du ha kontaktinformasjonen synlig på nettsiden. Det blir da enkelt for potensielle kunder og samarbeidspartner å ta kontakt med deg for å få et tilbud.

Hensikten med bedriftens nettside er avgjørende for hvilket publiseringsverktøy som bør velges. Hjemmesiden kan danne utgangspunktet for bedriftens nettbutikk og blogg. Dette krever et publiseringsverktøy som tilbyr denne løsningen. Velkjente WordPress kan utvides med både blogg og nettbutikk.

WooCommerce er et godt alternativ om du ønsker å utvide WordPress med en nettbutikkløsning. Magento tilbyr også klassiske nettbutikkløsninger som du kan lære å utvikle selv. Dette er velkjente publiseringsverktøy som de aller fleste kjenner til allerede. De populære SoMe kanalene Facebook og Instagram har også lansert sine egne nettbutikkløsninger.

De klassiske publiseringsverktøyene WordPress, WooCommerce og Magento er allerede godt kjent blant folk flest. Derimot har det blitt lansert en rekke andre publiseringsverktøy i de senere årene. Profesjonelle webutviklere kan selvsagt bistå deg med valg av publiseringsverktøy og design, om du har behov for dette.

Lag en responsiv hjemmeside

Ditt utvalgte publiseringsverktøy bør kunne tilby bedriften en responsiv nettside. En responsiv hjemmeside kan vises på alle typer skjermer. Det spiller ingen rolle hvilken størrelse skjermen har. De ulike elementene på nettsiden vil flytte på seg, slik at nettsiden klarer å tilpasse seg skjermbildet. Dette for at hjemmesiden skal se bra ut på både mobil, nettbrett og PC-skjermen.

Responsivt design lages med utgangspunkt i tre hovedfunksjoner. Dette er fleksible media, bilder og spalter. I tillegg må det benyttes mediespørringer, som først og fremst håndterer media. Mediaspørringer avgjør også skjermstørrelsen på enheten din. Dette er tilpasninger som skal kunne endres i publiseringsverktøyets brukerpanel.

De fleste forbrukere bruker mobilen til å besøke nettsider i løpet av dagen. Dette er også et effektivt verktøy når du skal finne kontaktinformasjonen til bedrifter. Dette er årsaken til at du bør tilrettelegge for en responsiv hjemmeside. Sørg for at bedriftens kontaktinformasjon er lett synlig på hjemmesiden.

Link til bedriftens SoMe kanaler bør også plasseres lett synlig på hjemmesiden. Dette er den enkleste måten for forbrukere å følge bedriften på. Ved få tastetrykk kan potensielle kunder og samarbeidspartnere følge en av bedriftens sosiale mediekanaler. Dette ved bruk av mobilen eller andre enheter.

Gjør hjemmesiden synlig

Bedriftens hjemmeside kan synliggjøres på mange måter. Først og fremst er det viktig at nettsiden representerer bedriften på en tilfredsstillende måte. Dette gjøres ved strategisk bruk av innhold på nettsiden. Det anbefales også at du bruker tid på det visuelle i hjemmesidens design. Dette kan gjøres ved bruk av både bilder og videoer.

Design og logo bør plasseres på samtlige av bedriftens markedsføringskanaler. Dette gjør det enklere for kunder å kjenne igjen bedriften. Slik bygger du effektivt en solid og trygg identitet, som tiltrekker flere kunder. Du bør også sørge for at innholdet som presenteres på nettsiden, er SEO vennlig og relevant.

Bruk tid på å oppdatere innholdet slik at opplysningene er riktige. I en hektisk hverdag er det gjerne lett å glemme hjemmesiden. Det er derfor viktig å ta en tur innom for å sjekke at informasjonen stemmer. I brukerpanelet finner du også en statistikk over hvor mange besøkende som har vært innom nettsiden.

Hjemmesiden bør inneholde en blogg som oppdateres jevnlig. Her bør du publisere oppdaterte innlegg flere ganger i uken. Sørg for at du kategoriserer innholdet slik at det er enkelt for besøkende å finne frem i tidligere innlegg. Du bør også oppdatere bedriftens aktive SoMe kanaler for hver gang du publiserer et innlegg på bloggen.

0

About the Author:

  Related Posts
  • No related posts found.